15. 7. 2022
Vytisknout Poslat na e-mail

Zdravotní sestra a konzultantka zdravotní péče B. Braun Mgr. Zuzana Šilhánková se pohybuje ve zdravotnictví více než sedmnáct let. Zuzana nejdříve působila na jednotce intenzivní péče Neonatologického oddělení Fakultní nemocnice Plzeň. Odtud vedly její kroky do zahraničí, kde se starala o pacienty s Alzheimerovou chorobou. Během své praxe poznala mnoho bolesti, ale také bezradnosti pacientů. Uniformu sestřičky vyměnila před mnoha lety za obchodní činnost ve společnosti B. Braun Medical, kde začala pracovat na pozici obchodní specialistky v oblasti katetrizace a stomické péče.

Image

„Ze dne na den“ – ze sestry a obchodnice terapeutkou

Možná díky zkušenostem z obou stran péče o pacienty začala Zuzana Šilhánková přemýšlet o tom, jak více a lépe pomáhat lidem se stomií, aniž by musela opustit „obchodničinu“ a vyměnit ji za práci stomické sestry. Náhoda a také nutnost napomohly tomu, že Zuzana spojila obě tyto činnosti do jedné a stala se terapeutickou konzultantkou. Přechod od úvahy k činu nastal ve chvíli, kdy ji jedna ze stomických sester požádala, aby přebrala část jejích pacientů v době dovolené. Šlo o to, aby stomici nezůstali ani na vteřinu bez možnosti se s někým poradit a konzultovat svoje problémy a starosti. Dnes tuto událost Zuzana vnímá jako zásadní zlom ve své kariéře, kdy se z obchodní specializace posunula více ke stomickým pacientům.

Stala se člověkem, který je pro ně důležitou oporou v jejich každodenním boji s nemocí. Tou, která prodává a současně pomáhá. Oporou, která pacientům poradí s péčí o stomii a doporučí jim i předvede vhodné stomické pomůcky v domácím prostředí. Zároveň ji také mohou pacienti s důvěrou kontaktovat a svěřit se jí se svými problémy se stomií.

Zuzana měla z nové práce velký respekt. Nebyla si jistá, zda zvládne reagovat na požadavky pacientů tak, jak jsou zvyklí od sester ve stomických poradnách B. Braun Plus. Přemýšlela, zda si poradí s komplikovanějšími případy a zvládne nápor v nestandardních situacích. Dívala se pod ruce stomických sester a učila se za pochodu. Na vlastní oči se dodnes denně přesvědčuje, jak velkým přínosem je pro pacienty propojení obou činností.

Správná edukace pacienta je stejně důležitá jako podpora a porozumění

Dobrým příkladem je například konzultace u operovaného urostomického pacienta, který potřeboval edukaci ohledně výživy a péče o stomii. Zuzana telefonicky konzultovala situaci se zkušenou urostomickou sestrou Janou Čepelkovou ze stomické poradny B. Braun Plus, a propojila tak prezenční a distanční péči. Jana on-line posoudila stav pacienta, navrhla mu vhodnou formu výživy a péče o stomii a objednala ho na konzultaci do stomické poradny. Zuzana byla na místě, pacientovu stomii ošetřila, vysvětlila mu detailně následnou péči, doporučila nejvhodnější pomůcky a nestačila se divit, jak velmi byl pacient spokojený.

Konec strachů pacientů

Nemocní lidé často trpí především ostychem zeptat se na některé detaily spojené s jejich onemocněním. I když se k nim dostanou prvotřídní pomůcky od společnosti B. Braun Medical, ještě to není záruka toho, že pacient bude umět využít všechny benefity. Proto je zde nutná opakovaná edukace terapeutickou specialistkou v domácí péči nebo ve stomické ambulanci. Právě terapeutický konzultant, jako je Zuzana, dokáže z pacienta sejmout strach, že o sebe nezvládne pečovat a že nebude mít možnost se s někým poradit.

Terapeutická konzultace jako nový rozměr pochopení obchodu a zdravotní péče

Dnes berou Zuzanu profesionální stomické sestry v poradnách B. Braun Plus jako svoji kolegyni a jsou vždy ochotné podat jí pomocnou ruku. Ona díky tomu v terapeutických konzultacích našla nový rozměr obchodní činnosti a její práce tak dostala další velmi důležitý rozměr. Současně si nemůže vynachválit ani své kolegy z prodejního týmu, kterého je už řadu let součástí. Zuzaniny vlastní zkušenosti ukazují, že obchod a péče mohou jít ruku v ruce. Obchodník totiž nemusí být jen anonymní prodejce kvalitních produktů a pomůcek. Může se stát pacientovou oporou a neopomenutelnou přidanou hodnotou v jeho každodenní rutině s nemocí.

Poradna

Poradna

Zeptejte se, poradíme

Nebojte se mluvit o zdravotních problémech a věcech, které s tím souvisejí. Zeptejte se nás na to, co vás trápí, a my vám poradíme. Také se můžete podívat na odpovědi na otázky, které položili jiní už před vámi, nebo si přečíst příběhy našich pacientů.

Poradna
Mohlo by se vám líbit
Dovolena v Egyptu pri pyramidach
Tasmánie i Egypt. Nebojte se cestovat se stomií!

Pan Josef Hradecký byl jedním z prvních Čechů, kteří do naší vlasti po revoluci přivezli z Thajska...

Celý článek
odpovědi na nejčastější otázky stomiků
Odpovědi na nejčastější otázky stomiků

Krvácení z povrchu stomie nebo z jeho okolí: Může nastat po neodborném nebo nešetrném ošetření...

Celý článek
Bolest břicha a stomie
Co je urostomie?

Urostomie je nejméně častý typ stomií. Důvodem k vytvoření tohoto vývodu je překážka zabraňující...

Celý článek